Day a Week SchoolStimuleert de ontwikkeling van cognitieve talenten bij leerlingen met een sterk analyserend en creatief denkvermogen die behoefte hebben aan meer uitdaging dan dat het reguliere onderwijs hen kan bieden. Polsstok screent elk jaar voor de Kerstvakantie leerlingen in groep 5 om te kijken welke leerlingen eventueel in aanmerking komen voor deelname aan de Day a Week school. Wie heeft er behoefte aan meer uitdaging en een ander aanbod naast dat wat we op de Polsstok al bieden. Elk jaar starten in januari leerlingen uit leerjaar 5 terwijl dan de leerlingen uit leerjaar 8 na 3 jaar DWS afscheid nemen . In alle leerjaren 5 t/m 8 van de Polsstok nemen 1 of 2 leerlingen deel aan het DWS-aanbod
De vijf pijlers van de Day a Week School Stimulerend signaleren Kenmerken van cognitief talent signaleren we met behulp van stimulerende activiteiten binnen de eigen klas en school. We identificeren samen met de leerkracht en IB-er de onderwijsbehoeften van de leerlingen met een cognitief talent.
Uitdagend onderwijs Ons onderwijs daagt leerlingen uit en zoekt een goede balans tussen succes- en wringomenten voor de leerling. We dagen uit op het gebied van kennis en kunde, (denk)vaardigheden en motivatie. We benutten hierbij de talenten van de leerling.
Educatief partnerschap Voor een ononderbroken ontwikkeling van onze leerlingen is een nauw samenwerking van belang met ouders en thuisscholen. We zijn samen verantwoordelijk voor een passend en stimulerend aanbod.
Lerende organisatie Om goed onderwijs te kunnen bieden, stellen we hoge kwaliteitseisen aan onze professionaliteit. We willen een lerende organisatie zijn, waarin alle leerkrachten, DWS-coördinatoren, programmateamleden en leidinggevenden op basis van reflectie continu werken aan hun eigen ontwikkeling en aan die van de organisatie.
Ontwikkeling zichtbaar maken Ons onderwijs richt zich op het ontwikkelen van vakoverstijgende vaardigheden, namelijk op het gebied van leren leren, het leren denken, zelfreflectie en samenwerken. We noemen dit groeidoelen. We maken het leerproces en de stappen die de leerling zet op deze gebieden zichtbaar. We werken met persoonlijke doelen. Dit motiveert en helpt leerlingen om zich medeverantwoordelijk te voelen voor hun leerproces. |
Contactgegevens |
Neem contact opBasisschool Polsstok | Locatie
| Stuur ons een bericht
| |